Jak vznikají hry s přesahem? Zkoumáme chování hráčů, říká Lukáš Kolek
Herní studio Charles Games vzniklo před třemi lety ve spolupráci se CUIP jako první univerzitní spin-off společnost. U vzniku her Atentát 1942 nebo Svoboda 1945, které ho proslavily, stál Lukáš Kolek, který byl hostem našeho podcastu CUIP On Air.
Chtěli jsme dělat hry s přesahem, něco, co bude společnosti prospěšné. Za dobu našeho fungování se nám podařilo zefektivnit práci natolik, že teď místo jednoho projektu zvládneme pracovat i na třech najednou.
Zároveň dodává, že to zvládají ve skromném počtu lidí.
Charles Games čerpá z výzkumů herního průmyslu, kterým se Lukáš, mimo další, před vznikem studia věnoval. Díky tomu se Charles Games daří teoretické znalosti aplikovat a otestovat přes reálné projekty.
Univerzita karlova má obor herního vývoje a vlastní herní studio. Co se naučíme v herním průmyslu, můžeme v rámci praxí vrátit studentům hned zpátky.
V tuto chvíli spolupracující s Goethe-Institutem na hře o Franzi Kafkovi, dále připravují například hru která pomůže přiblížit, jakým způsobem se děti vypořádávají s válečnými konflikty a jaký mají vliv na jejich další život.
Přejeme vám příjemný poslech!
Podcast moderuje Lucie Budinová. CUIP On Air si můžete poslechnout také na Spotify.